zondag 9 januari 2011

Amaryllis.....



Even een ode aan deze prachtige amaryllis
Gekocht bij AH en uit de grond gehaald

Love this amaryllis





Afschudden en zo in een pot gezet......
Toen de bloemen er in kwamen heb ik er toch maar wat grind omheen gegooid 
anders viel ie om....

So many flowers....



En handig want water heeft ie niet nodig
Voedsel genoeg in zijn bol

It does not need any water
because it has enough food in his bulb

Lente in de bol
De mooie kruidenkaart is van Jeanne d`Arc Living
Op prachtig oud papier en met een stoer touw eraan.
This card with herbs is from Jeanne d`Arc Living





FINE SUNDAY....




53 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Je ode aan de bloem is net zo mooi als de bloem zelf!! De amaryllis is één van mijn favorieten!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

homemadebysylvia zei

Echt heel mooi en toch maar een wondertje dat uit 1 bol zulke prachtige bloemen komen.
Eigenlijk vind ik persoonlijk alleen de witte amaryllis mooi. Fijne zondag. Liefs Sylvia

Sylvia zei

Prachtige amaryllis, Bonnie ! Je foto's zijn zo mooi, echt genieten !
Fijne zondag,
Sylvia

It's me zei

Bonnie....wat een prachtig hoekje !!!!!!!!....owwwwwww.....zo mooi !!!!....fijne zondag liefs van ons saampjes........xxxx....

Irma zei

Hoi Bonnie,,
Wat mooi zeg zo, ik wist helemaal niet dat dat kon. Goed idee.

Fijne zondag verder

Liefs
Irma

natuurlijk groen en doen zei

Witte amaryllis ook mijn favouriet in de winter .Pracht foto's

groetjes bep

Laura @ 52 FLEA zei

Beautiful amaryllis and lovely vignette! Happy Sunday Bonnie! :)

Mayflower zei

Een welverdiende ode.....wat een prachtige bloem en zo mooi op de gevoelige plaat gezet.
Een heerlijk voorjaarsgevoel.
Fijne dag nog.
Liefs, Mea

Yvonne zei

Prachtige foto's heb je ervan gemaakt zeg, mooi !
en je laarsjes passen overal bij haha, mooi zijn ze
groetjes Yvonne

Bij Guusje Thuis zei

Ik geniet even van je geweldig mooie hoekje op de laatste foto!

Jolanda zei

Hoe kan het groeien uit zo'n lelijk bolletje...iedere keer weer verbazingwekkend, en het kaartje is schattig, ik kom gauw eens kijken in je webshop:)
Lieve groet

Josephine zei

Ja hoor,.....schep jij maar lekker op, hihihi. Maar een schoonheid is het!!!!!!BLOEM,BLOEM, een reuze BLOEM!!! En dat allemaal uit één zo'n knol, de natuur is wonderbaarlijk mooi, echt genieten jou foto's.

Liefs

Anoniem zei

Prachtig zijn ze,ik had ze meegenomen bij Intra-Tuin en ze bloeien nu nog,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

http://truutske.blogspot.com zei

Vooral de witte amaryllis is prachtig en wat 'n mooie bloemen zijn uit een zo'n bol gekomen.Echt genieten zeg. Fijne dag. Trudie.

Elisabeth zei

Wat een prachtige foto's weer en zo'n mooi hoekje!!Ik vind de witte Amaryllis ook de mooiste,nooit geweten dat die bol geen water nodig heeft!
Liefs Elisabeth

Irma zei

in 1 woord prachtig ik wens jouw ook een fijne zondag en een gezellige nieuwe week, liefs Irma

Huys 50 zei

Hoi Bonie,
Jaaa genieten hé,mooi die Amaryllissen ik heb ook twee bollen en eigenlijk geen idee wat voor kleur bloemen eruit zullen komen....mmmm??
Ik had weer te veel haast bij de aanschaf ervan natuurlijk en vergeten naar de kleur te vragen,Hoe DOM...
Ik ben ook van het WIT, zul je zien dat ze knalrood zijn,haahhaa...
Maar deze van jou maakt veel goed hoor !! kijk ik daar zo af en toe toch even naar..

lieve groetjes
Dicky Marie.

katja-Mariska zei

Wat mooi allemaal weer.
Heerlijk overal die bloemen die ik op blogs tegenkom.
Liefs Katja

Jeanette zei

Mooi mooi mooi, prachtig tijd is dit voor de amaryllis. De witte maar ook de roze en vooral een combi vind ik mooi. Ze kunnen wel topzwaar worden hè"-) Mooi foto`s weer Bonnie t`was of is...weer genieten!

Fijne week en lieve groet, Jeanette

Nieneke zei

Wat vormt het een prachtig geheel zo op het kastje! Fijne week!

Miranda | Taxx Life Blog zei

Inderdaad een prachtige bloem, maar jij maakt er echt een plaatje van! Super mooi!

Stina zei

Wat heb je dat leuk gedaan in zo'n glas, dus jij geeft ze geen water.
Idd zo'n mooie bloem hé.

fijne blogweek groet Stina

Servies en Brocante zei

Heeey de bekende bakjes, ik vind ze nog steeds leuk gewoon gevonden in een lief winkeltje en nu heb ik er allerlei maten en soorten van gevuld met mn kleinste schatten..
Je hebt weer prachtige foto's!!

Unknown zei

Prachtig die amaryllus! En je kastje vind ik ook nog steeds super!
Fijne week wenst je,
Nicole

Pierelantijntjes zei

Hij is echt schitterend Bonnie. En wat een mooie foto's heb je ervan gemaakt!
Fijne week,
liefs Ester

Pierelantijntjes zei

Hij is echt schitterend Bonnie. En wat een mooie foto's heb je ervan gemaakt!
Fijne week,
liefs Ester

alma zei

Prachtige bloemen zijn het! Mooi met die kaart erbij!! Fraai hoekje met de spiegel!

Hele fijne week!

Lieve groet
Alma

Marian zei

De 'lenteroos' is de helleborus die jij ook in het wit hebt.
Een tijdje terug had je er nog een postje over.
De helleborus niger die ze nu overal verkopen, noemt men ook wel de kerstroos.

De andere helleborussen, wit-roze-paars etc, dat zij heleborus orientalissen, ofwel de lenteroos, die bloeien vanaf februari zo ongeveer.
Die had jij een laatste verdwaald bloemetje in je postje staan.

Dan heb je nog de andere helleborussen, met de groene klokbloemetjes, dat is het 'stinkend nieskruid'

Zo, dit was het helleborus lesje ;)

Ik zal er deze week eens een postje aan wijden, de meesten maken de fout om de Niger te kopen, en die komt bijna nooit meer op, of heel slecht en vol met 'bladvlekkenziekte'

Maar je ammaryllus is prachtig...
We kunnen ons weer op de bolletjes &knolletjes gaan storten:)

Michaja zei

Oh vind dit zo'n prachtige bloem, alleen is hij helaas hier echt niet te betalen!!! Zoals zo veel bloemen.
Helaas fotoboek is nog lang niet af ben pas in mei.
Maar beloofd is beloofd ik kom ook weer wat vaker bij jullie kijken!
Fijne avond Bonnie
Lieve groet
Michaja

~*~ saskia ~*~ zei

Mooie post weer, Bonnie.
Een fijne avond nog en alvast een hele leuke nieuwe week. xx

Een sneller kloppend hart zei

Wat een fantastische foto's!
De kruidenkaarten van JDL vind ik ook super...

Groetjes, Veronique

Haikey love of living zei

Een prachtig geheel.

Fijne avond!

Jeanette zei

Wat een leuk idee, zal ik onthouden.

Groet,
Jeanette

north pal zei

how you doing girl? beautiful flower. Bestest.Denise

Thuis bij Tjits zei

oh wat heb je schitterende amaryllisfotos gemaakt:) echt genieten!!
ik vind het ook een superbloem! geniet al van de bol lang voordat de bloem uitkomt.. besproei af en toe de wortels lichtjes en verder doe ik er ook niets aan, echt makkelijk;)

lieve groet van Tjitske

Karin zei

Wat heb je dat weer prachtig gedaan Bonnie. Ik heb ze rond de kerst volop in huis gehad, als snijbloem. Ik ben nu totaly into the TULIP. Ik weet zeker dat ik je daar ook veel plezier mee doe, een beetje voorjaar in huis ;))

Fluitenkruid zei

Wat een mooi geheel, het kaartje is ook beeldschoon.

Muggensteekjes zei

Hoi Bonnie,
mooi is hij, je witte amaryllis. Ik kreeg van mijn ouders met kerst een bol en nu gaat de knop bijna open (een rode bloem denk ik) en er komt nog een tweede knop uit de bol. Heb hier weer heerlijk genoten en heb nu de kerstvakantie is afgelopen en de kinderen vandaag weer naar school zijn ook weer wat meer tijd om op bezoek te komen.
Fijne weel,liefs Ingrid.

Malin's Hus zei

wow so fine pictures!

love love looooooooove ;)

welcome and see my blog also ;)

love Malin

Willy zei

In wit vind ik 'm het mooist.
Heerlijke foto's weer om naar te kijken.

G-STYLE zei

Meid wat maak jij toch prachtige hoekjes....en
foto's, die spiegel is ook prachtig trouwens !

Ik moet dat toch echt binnenkort even in het echt komen bewonderen , ben trouwens ook nieuwsgierig naar het nieuws wat je ooit genoemd hebt.....misschien kan en mag je daar al meer over vertellen .
(zo niet , is het ook goed hoor ...)

Ik kijk even wanneer ik de auto heb , dat is aanstaande vrijdag maar dan hebben we andere plannen dus zal wel februari worden .

Heb jij dagen dat je wel of niet kunt ?
(dan kan ik daar rekening mee houden)

Fijne dag verder , lieve groet Gea

Fågel Blå zei

Ohh so lovely beautiful!!!!!
Have a nice week!
Kathrine

Madelief zei

Hoi Bonnie,

Je hebt een prachtige witte Amarylis staan! Leuk om al die voorjaarsbollen weer in huis te halen. Ik heb van het weekend blauwe druifjes & hyacinten gekocht. Staat ook zo mooi!

Een gezellige nieuwe week!

Lieve groet, Madelief

Ingrid zei

Heel sfeervol hoor Bonnie die prachtige bloem!!!fijne avond nog....

Unknown zei

Errug mooi.
De bloem maar ook de foto's.
Groetjes Brigitte

@nne zei

Wat een prachtige foto's. Schoonheid ligt 'm echt in de details ... een mooi oud kastje, een schitterende bloem en heerlijk nostalgische laarsjes! Liefs, @nne

Gerreke zei

Prachtig zo op dat kastje! Je hebt het weer mooi weten neer te zetten hoor. Complimenten!

Vicki Boster zei

Bonnie-
A winter amaryllis is so beautiful - these photos are stunning! Happy snowy week to you!

Vicki

Pieternel zei

Bonnie,

Mijn eerste gedachten was, wat een prachtig schilderij. Maar toen ik verder keek was het een foto.
Prachtig

P.ieternel

Monica zei

OMG what a lovely display!
Love, love your pics too!
Monica xo
P.S Thank you!!:)

Pauline zei

Ik vind die kruidenkaartjes zo schattig. Geeft net die speciale "touch" aan je met zorg gedecoreerde hoekjes.
Liefs, Pauline

brocante roos zei

Wat een plaatje... kijk die laarsjes eens....PRACHTIG! Ik geniet weer.....

Sarah zei

I love that Flower. Did you do that? Can I ask how you did that?